חמש טעויות נפוצות שהורסות את המוטיבציה שלכם

מוטיבציה היא הכוח המניע את המעשים שלנו ולכן אחד הדברים הנחשקים ביותר על ידי הרבה אנשים הוא מוטיבציה לעשות את הדברים הנכונים. וכשיש מוטיבציה, כדאי להמנע מלעשות דברים שהורסים אותה.

\r\n

האם גם אתם עושים את חמשת הטעויות האלה שהורסות לכם את המוטיבציה לעשות את מה שצריך?

\r\n

כל אחת מהסיבות כוללת טכניקה שתעזור לכם להמנע מהטעויות ולהישאר עם מוטיבציה גבוהה.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אתם מחכים לזה

\r\n

מוטיבציה מבוססת על הרגשות שלכם ועל הסביבה בה אתם נמצאים. ולכן הדרך הטובה ביותר להגביר את המוטיבציה היא לשנות את הרגשות שלכם או את הסביבה בה אתם נמצאים. אבל איך עושים את זה?

\r\n

פשוט תעשו את זה. זה יכול לשנות את ההרגשה והסביבה במקביל.

\r\n

הרבה אנשים חושבים שהם צריכים מוטיבציה כדי לעשות משהו, אבל בפועל בדרך כלל צריך פעולה שתגרור פעולה אחרת. תחשבו על רמת המוטיבציה שלכם לפני ובזמן שאתם מתאמנים. האם אתם שמים לב שלאחר שהתחלתם המוטיבציה לסיים גוברת? כמובן, כי הדבר שגורם להכי הרבה מוטיבציה הוא פעולה כלשהי שגוררת שינוי ברגשות ובסביבה שלכם בבת אחת.

\r\n

איך להתגבר על הצורך לחכות למשהו

\r\n

הדרך להתחיל לעשות משהו לפני שיש מוטיבציה היא לכוון לפעולה קטנה שתתחיל את התהליך. זה פועל מכיוון שזה לא מצריך הרבה מוטיבציה בכלל, ויחד עם זאת מפעיל מוטיבציה נוספת. כדי להתאמן, תתחילו בכך שתלבשו את בגדי ההתעמלות. כדי לכתוב, תפתחו את מעבד התמלילים (וכתבו משפט אחד).

\r\n

אם תמיד תחכו למוטיבציה שתגיע כדי להתחיל משהו, תבלו מחצית מהחיים בהמתנה. והרבה פעמים עצם ההמתנה למוטיבציה גורמת חוסר מוטיבציה! אבל אם תתחילו את התהליך, המצב הרגשי והמוטיבציה שלכם יתישרו עם מה שהגוף כבר עושה.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אתם לא מאמינים בעצמכם

\r\n

המוטיבציה מאד מושפעת מהאמונות שלכם. אם אתם רוצים להיות בכושר מצויין אבל לא באמת מאמינים שהאימונים בחדר כושר יגרמו לזה לקרות, אז לא תהייה לכם מוטיבציה ללכת לחדר כושר. פסיכולוגים קוראים לתופעה הזאת שכנוע עצמי, כלומר האמונה שלכם ביכולת שלכם להשפיע על התוצאה.

\r\n

איך להתגבר על פקפוק-עצמי או חוסר יכולת שכנוע-עצמי

\r\n

אם אתם לא מאמינים שנקיטת פעולה כלשהי תשנה את החיים שלכם בצורה משמעותית, תעשו מחקר. תקראו סיפורים על אנשים אחרים שעשו זאת ותתמקדו על הסיבה שגרמה להם לנקוט פעולה ואיך היא השפיעה על המעשים שלהם. לפעמים קשה להאמין שאתם יכולים לעשות משהו שעוד לא עשיתם וזה בדיוק מה שפוגע במוטיבציה. אבל אם תעשו מחקר ותנקטו פעולה (בצעדים קטנים), האמונה שלכם תשתנה והמוטיבציה שלכם תמשיך לגדול.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אתם נותנים לרגשות רגעיים להפריע לתהליך

\r\n

למילה "מוטיבציה" יש משמעות קצרת טווח וגם משמעות ארוכת טווח. יש לי 100% מוטיבציה להיות בכושר בכללי וזה לעולם לא משתנה. אבל לא תמיד יש לי מוטיבציה להתאמן בדיוק ברגע ספציפי.

\r\n

במילים אחרות, אפשר לרצות משהו בכללי, אבל לא לרצות זאת בכל רגע נתון בגלל נסיבות כאלה ואחרות. מכיוון שהדברים שאנחנו רוצים בדרך כלל מצריכים עבודה קשה ומאמצים רבים, קל מאד לרצות אותם מבלי לרצות להשקיע את המאמצים הדרושים כדי להשיג אותם.

\r\n

איך להתגבר על רגשות רגעיים שלילים

\r\n

קבלו את העובדה שאתם לא צריכים להרגיש מוטיבציה בכל רגע נתון. זה לא צריך לעצור או לעכב אתכם. זה מעכב אנשים רק כשהם מתבלבלים בין ההרגשה הרגעית שלהם באותו רגע לבין הרצונות ארוכי הטווח שלהם. שוב, צעדים קטנים עוזרים להתגבר על הרגשות הרגעיים בצורה טובה כי הם מפעילים את הרגשות ארוכות הטווח ואת המוטיבציה הפנימית.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אתם שוכחים מה המניע

\r\n

לכל מטרה שלכם יש תמיע וחשוב לזכור מה הוא, "למה" אתם עושים את מה שאתם עושים מלכתחילה. מה התועלת? מה יצא לכם מזה? כששוכחים מה הסיבות שבגללן אתם מנסים להשיג מטרה כלשהי, תהיה לכם הרגשה שצריך לעשות הרבה מאד מאמצים כדי להשיג את המטרה. והדבר שמוריד את המוטיבציה הכי הרבה זה לעשות המון עבודה מבלי לראות שום תועלת.

\r\n

כיצד לזכור מה המניע

\r\n

כדאי לרשום את המניעים שבגללם אתם עושים פעולה כלשהי במקום שבו תוכלו כל הזמן לראות את הרשימה. ועדיף לעשות רשימה שמציגה את המטרות בצורה ויזואלית בגלל שהמוח שלנו חושב על רעיונות ומושגים בצורה ויזואלית.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אתם מנסים יותר מדי בבת אחת

\r\n

אני מאמין שצריך לכוון למטרות גדולות על ידי רצף מטרות קטנות יותר. רוב האנשים מכוונים גבוהה מדי מיד בהתחלה כי התוצאה הגדולה קוסמת להם ונותנת להם מוטיבציה מלכתחילה. אבל זה חוזר כמו בומרנג כשמגיעים לשלב הבלתי נמנע של עבודה קשה בהשגת המטרות והיעדים. בשלב הזה התוצאה נראית רחוקה מאד והעבודה מאד קשה. כמה שזה מוריד את המוטיבציה!

\r\n

איך להתגבר על יעדים לא מציאותיים

\r\n

תתחילו בקטן ותקבעו יעדים שאינם מפחידים. גם כאשר היעדים יראו רחוקים, עומס העבודה יהיה סביל ותוכלו להתקדם לכיוון יעדים גדולים וטובים יותר. כשמכוונים לנצחון בטוח, יש הרבה פחות סיכויים להסחות דעת ואיבוד המוטיבציה.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

יש הרבה גורמים שיכולים להרוס את המוטיבציה וכל אחד מאיתנו מושפע בצורה אחרת. מה גורם לכם לאבד את המוטיבציה? איך אתם מתגברים על הבעיה?

\r\n

2 Responses

  1. אופק
    איך אני מוצא אבל את מה שמניע אותי..יש לי מטרות לא הכי גדולות לא הכי קטנות כמו שאמרת אבל אני לא מוצא או לא יכול לחשוב על מה שבאמת מביא לי את המוטיבציה..תמיד יש לי מוטיבציה לתקופות קצרות יומיים שלושה.\r\nאיך למצוא את המניע שלי למוטיבציה??
    • אודי
      אופק,\r\n\r\nמכיוון שיש לך מוטיבציה (אפילו לתקופות קצרות) יש לך גם מניע - הרי מוטיבציה חייבת להיות מונעת ממשהו... בדרך כלל המניע לעשות משהו מגיע מבפנים. קרה משהו שגרם לך לרצות לעשות משהו או להשיג מטרה כלשהי. זה המניע למוטיבציה. נשמע שהקושי מולו אתה מתמודד הוא התמדה, כלומר למצוא דרך לדבוק במטרות ארוכות טווח...\r\n\r\nאם אכן זה המצב, אתה בכיוון הנכון ורק צריך להבין (או יותר נכון להחליט) מה המניע למוטיבציה עבור מטרה ארוכת טווח שאתה רוצה להשיג ואז לפרק את המטרה הגדולה לכמה מטרות קטנות יותר לטווח קצר - יומיים-שלושה לפי התיאור שלך.\r\n\r\nלדוגמא, נניח שאתה רוצה ללמוד לנגן יצירה חדשה ומסובכת. המניע למוטיבציה (ללא קשר לטווח) יכול להיות הסיפוק שבסוף התהליך תדע לנגן את היצירה שבחרת. אבל היצירה ארוכה וכל פעם שאתה מתחיל ללמוד אותה, לאחר יומיים שלושה נמאס לך. במקרה כזה הייתי להציב מטרות קטנות שכל יומיים-שלושה תלמד חלק אחר של היצירה, כאשר המניע של כל מטרה זהה אך קטן יותר - כלומר הסיפוק שתדע לנגן כל חלק של היצירה. חזור על התהליך מספר פעמים (כמספר הקטעים שביצירה) ומהר מאד תדע לנגן את כולה ובלי לשים לב השגת את מטרת העל שהיא לדעת לנגן את כל היצירה.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.