חמש אלמנטים להצלחה של בלוג

לאחרונה נראה שלכל ארגון או מותג יש בלוג שמשלים את החתימה הדיגיטלית שלהם. חלק מהבלוגים טובים יותר ביצירת תכנים רלוונטים ואחרים טובים יותר בהעלאת להיטים ויראלים. אבל מה צריך לעשות כדי להצליח? הנה 5 אלמנטים הדרושים להצלחה של כל בלוג, ביחוד כאלה של חברה או מותג.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

האסטרטגיה

\r\n

השאלה "מדוע אנחנו בכלל צריכים בלוג" היא נקודת התחלה מצוינת. כתיבת בלוג רק לשם הכתיבה מצריכה הרבה זמן ומשאבים, ויכולה להיות יקרה. חשוב לאמץ אסטרטגית-על ולהציב כמה מטרות שונות לאורך הדרך, ככל שהבלוג גודל ומתפתח. חלק מהמטרות יכולות להיות הגדלת החשיפה והמודעות למותג, להשתמש בבלוג ככלי ליצור לידים, ועוד. האסטרטגיה צריכה לכלול סוגי תוכן ונושאים שיתאימו לקהל היעד. שיטה זו תקל על תזמון פרסום התכנים ויצירת תכנים חדשים, ולמרות שהשיטה מאד קלה למימוש, היא הכרחית להצלחה.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

תזמון פרסום התכנים

\r\n

מאד חשוב שיהיה לוח שנה לכותבי המאמרים עם מערכת ברורה מתי כל כתבה אמורה להתפרסם. חשוב שהמערכת תכלול גם תכנים שאינם תלויים בזמן וגם תכנים שכן תלויים בזמן. זה המנגנון שיעזור לכם להגדיר תכנים שקהל היעד ירצה לשתף. יכול להיות שיהיה לכם בלוג מצויין בתיאוריה, אבל ההצלחה תלויה בעיקר במאמרים הספציפים שמתפרסמים והאם התכנים ניתנים לשיתוף או לא.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אסטרטגית התחלה

\r\n

אתם יכולים להשקיע הרבה זמן ביצירת תכנים טובים שמישהו ישתף בסופו של דבר, אבל צריכה להיות אסטרטגיה התחלתית. המודל של "אם תבנה את זה הם יבואו" כבר לא פועל. מה שצריך לעשות זה למצוא קהל יעד ראשוני שגם יפיץ את התכנים.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

קול המותג

\r\n

עקביות היא הכרחית. התוכן בבלוג חייב להתאים לקול והנחיות המותג. חיוני להבטיח שהתוכן לא יהיה בוואקום, גם כשהוא מתפרסם בבלוג וגם כשמתפרסם במקום אחר וגורם למישהו להגיע לבלוג לקרוא כתבה כלשהי. חשוב להיות מוכנים לפתור את האתגרים של צריכת תכנים בערוצים שונים (כתבות, תקצירים, וכו'). התכנים יקראו גם במדיומים אחרים (וכך צריך להיות) וכל כתבה או מאמר צריכים לרומם את המותג.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

אנליטיקס

\r\n

יש הבדל בין דוחות לבין אנליטיקס. רוב הארגונים נוטים להתשתמש בשניהם לסירוגין. האנליטיקס הרבה יותר מועיל ובעל ערך מכיוון שהוא מספק תובנות שניתן למנף לטובת אופטימיזציה של אסטרטגית-העל של הבלוג ואת תכני הבלוג באופן שוטף. כדאי להשתמש בכל נקודת מפגש עם המבקרים בבלוג כמדד לשיפור.

\r\n\r\n

\r\n\r\n

לסיכום

\r\n

בלוג טוב יספק לקוראים תוכן רלוונטי ומהדהד. בלוג מצויין שמתעלה על שאר הבלוגים יספק לא רק את זה, אלא גם סיבה טובה למבקרים לחזור לבלוג שוב. מה עוד חשוב והכרחי להצלחה של בלוג לדעתכם?

\r\n

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.